30 Mac 2012

Liga Presiden 2012: Sabahawks Junior (3) vs (1) PDRM

Sabahawks Junior memulakan pusingan kedua Liga Presiden dengan mengekalkan rentak kemenangan dan kali ini menundukkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan keputusan 3 - 1 di Stadium Likas petang kelmarin.

Dendy Lowa, Jetko Romedius dan Zul Mansah masing-masing menyumbangkan satu gol untuk Sabah manakala gol tunggal PDRM dijaringkan oleh Shahnaz Adha.

Leopold melakukan percubaan.
Sabah memulakan separuh masa pertama dengan Dendy Lowa membuka tirai jaringan pada minit ke-13 menerusi tandukan hasil sepakan sudut oleh Leopold. Sejurus selepas itu, Leopold hampir-hampir memberi gol kedua Sabah namun percubaannya melencongnya sedikit diatas palang. Sabah menambah gol kedua mereka pada minit ke-37 menerusi Jetko Romedius yang mudah menolak masuk bola hasil umpanan Leopold. Selepas itu, Leopold yang seringkali mengucar-kacirkan pertahanan lawan hampir menambah jaringan namun bola sungkitan Leo sedikit melepasi palang walaupun penjaga gol sudah terkeluar dari gawangnya. 
Sabri Sahar...mengemudi tengah Sabahawks.

PDRM bagaimanapun berjaya merapatkan kedudukan seminit sebelum babak pertama tamat menerusi sepakan penalti selepas penjaga gol Sabah, Robson Rendy melakukan profesional foul di dalam kotak penalti. Shahnaz menyempurnakan penalti untuk keduduka 2-1 pada separuh masa pertama.

Bersambung babak kedua, Sabah terus menguasai perlawanan dan dua peluang terhidang gagal disempurnakan oleh pemain gantian Zul Mansah masing-masing pada minit ke 69 dan 70. Namun, peluang ketiga yang beliau perolehi pada masa kecederaan tidak disia-siakan untuk gol ke-3 Sabah apabila mudah menolak masuk hantaran lintang Aldrine Agus untuk kemenangan mutlak pasukan Sabah 3-1 pada petang itu.

Kemenangan terbaru Sabahawks Junior ini adalah yang ke-11 dalam liga yang membawa Sabah terus kekal di tangga teratas dengan 35 mata dari 13 pasukan. Tahniah Sabahawks Junior!!!!

Perlawanan Sabahawks akan datang adalah menentang Johor di tempat lawan pada Isnin depan (2/04/12).

Sumber berita dan gambar: New Sabah Times

Admin: Leave your comment or like this post...thanksss....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...