16 Mei 2012

KEPUTUSAN SEMUA PERLAWANAN LIGA SUPER 12 MEI 2012


KEPUTUSAN SEMUA PERLAWANAN LIGA SUPER 12 MEI 2012



Sabah (1)
Hendrik Helmke 28' pen
 vs  T-Team (2)
Fadzli Shaari 28', 68'
Terengganu (2)
Sahran Samad 46' gs
Arison Da Silva 67'
 vs Sarawak (2)
Azizan Saperi 38'
Khairol Azahar Eidros 52'
Selangor (2)
Azidan Sarudin 37', 48'
 vs Felda United (1)
Farderin Kadir 39'
N. Sembilan (3)
Effa Owona 24',66'
Marian Farbak 83'
 vs Perak (1)
Michal Kubala 6'

Kedah (1)
Verdran Gerc 59' pen

 
 vs PKNS (3)
Helmi Lousaief 45'
Nizaruddin Yusof 51'
Rudie Ramli 79'
Kuala Lumpur (0)  vs Singapore Lions (0)

KUALA LUMPUR - Selangor menemui rentak kemenangan apabila menewaskan Felda United 2-1 di Stadium Shah Alam dalam perlawanan Liga Super, semalam.


Azidan Sarudin muncul wira Red Giants apabila meledak kedua-dua jaringan pada minit ke-36 dan ke-48, sementara gol tunggal Felda United dicipta bekas pemain Selangor, Farderin Kadir pada minit ke-45.

Di Stadium Hang Jebat, pasukan tercorot Kuala Lumpur mencipta kejutan apabila mengikat pendahulu liga, Lions XII tanpa jaringan.


Kehadiran jurulatih baru, Peter Butler gagal memberikan impak kepada Terengganu apabila seri 2-2 dengan Sarawak di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Pemain Sarawak, Azizan Saperi terlebih dahulu mengejutkan tuan rumah dengan gol pertama pada minit ke-38. Namun Terengganu menyamakan kedudukan pada awal separuh masa kedua hasil jaringan sendiri Shahran Abdul Samad pada minit ke-46.

Pelawat kembali mendahului melalui Khairul Azahar Eidros pada minit ke-52 tetapi Erison da Silva menyelamatkan Terengganu dengan gol penyamaan minit ke-67.

Negeri Sembilan meraih kemenangan ketiga berturut-turut dengan menjadikan Perak sebagai mangsa terbaru di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, 3-1.

Perak dahulu mendahului pada minit ke-6 hasil penalti Michal Kubala tetapi Jean-Emmanuel Effa Owona menyamakan kedudukan pada minit ke-24 sebelum dia menambah gol kedua pada minit ke-66.

Marian Farbak mengukuhkan gol ketiga tuan rumah pada minit ke-83.

Di Stadium Likas, T-Team mengutip tiga mata selepas mengecewakan Sabah 2-1 untuk memintas Perak dan Terengganu.

Kedah pula terus dihimpit prestasi tidak menentu apabila kalah 1-3 kepada PKNS di Stadium Darul Aman yang menyaksikan skuad bimbingan Wan Jamak Wan Hassan jatuh ke tangga ketiga tercorot liga.

sumber berita: utusan online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...