4 Jan 2013

Stadium Likas sah venue Sabah

Kota Kinabalu: Stadium Likas telah disahkan sebagai venue untuk perlawanan Liga-M Sabah di tempat sendiri bagi musim 2013.

Ia lulus syarat minimum yang ditetapkan oleh FAM selepas Persatuan Bola Sepak Sabah, yang telah diberi kuasa penuh untuk menjalankan tugas itu melalui pegawai-pegawai mereka pergi ke tapak untuk pemeriksaan pada pagi Khamis.

Pasukan yang diketuai oleh penyelaras am, Eddy Oskos, diiringi oleh anggota majlis tertinggi Mustapha Tuah serta setiausaha eksekutif Hasbullah Yahya dan lain-lain menghabiskan sejam membuat pemeriksaan teliti dan telah berpuas hati dengan semua kemudahan yang disediakan.

Dua orang pegawai dari Jabatan Bomba dan Penyelamat turut hadir untuk memastikan penyediaan langkah-langkah keselamatan.

Walau bagaimanapun, seperti yang dinyatakan sebelum ini,  perlawanan hanya dibenarkan untuk diadakan pada waktu petang selepas lampu limpah gagal menghasilkan cahaya yang minimum seperti yang disyaratkan untuk perlawanan malam.

Dan peralatan, yang kini berada di dalam stadium untuk kerja pengubahsuaian, akan dialihkan oleh kontraktor semasa hari perlawanan dan bahan-bahan di atas trek juga perlu dialih ketepi dan ditutup.

Sementara itu, tiang yang terletak di sebelah utara stadium, yang didapati rosak dan tidak dapat menghasilkan cahaya minimum 1000 lux mungkin mengambil masa beberapa bulan sebelum ia boleh dipulihkan sepenuhnya.

Difahamkan bahawa alat ganti yang diperlukan tidak boleh didapati di sini dan mungkin akan diperoleh dari Australia dan sehingga itu skuad Liga-M Sabah akan bermain perlawanan mereka di sebelah petang sekurang-kurangnya sehingga Mei.

Sumber berita:
Harian Expres - diterjemah dan disunting semula

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...