20 Apr 2013

Keputusan penuh KL SPA vs Sabah 19 April 2013

Liga Premier: Keputusan penuh KL SPA vs Sabah 2-4 19/4/13

Keputusan:

KL SPA (2)
Mohd. Norhafizzuan 23'
Mohd. Asyidi Asyar 75'

VS

SABAH (4)
Koh Traore 3', 73'
Shahrudin Yakup 36'
Zainizam Marjan 52'

Sabah catat kemenangan berganda

Sabah meneruskan rentak cemerlang mereka dalam kempen Liga Premier dengan mencatat kemenangan ke-5 mereka selepas menewaskan pasukan KL SPA Putrajaya 4-2 di Stadium UiTM, Shah Alam petang kelmarin. Lebih manis, ini adalah kemenangan pertama Sabah di tempat lawan musim ini dan juga yang pertama selepas kali terakhir melakukannya ketika menewaskan Johor dalam saingan Piala Malaysia musim 2011.

Penyerang berbisa Sabah, Koh Traore meneruskan ledakan berbisanya apabila menyumbat dua gol dalam perlawanan ini dengan pemain sayap, Shahrudin Yakup dan penyerang veteran, Zainizam Marjan masing-masing menyumbang satu gol.

Traore yang dikritik hebat di awal musim kini mengumpul 12 gol dalam semua pertandingan dengan 10 daripada gol tersebut dihasilkan dalam 6 perlawanan terakhir.

Sabah bermula garang apabila mendahului seawal minit ke 3 menerusi Traore sebelum SPA menyamakan kedudukan diminit ke 23. Shahrudin bagaimanapun kembali meletakkan Sabah di depan pada minit ke 36 untuk Sabah mendahului 2-1 di separuh masa pertama.

Bersambung di babak kedua, Sabah tidak menunggu lama untuk menggandakan jaringan dan kali ini menerusi Zainizam Marjan pada minit ke 52 yang juga gol pertamanya musim ini.

Traore menambah derita pasukan tuan rumah dengan gol keempat di minit ke 73 sebelum SPA merapatkan jurang dua minit kemudian menerusi Asyidi Asyar.

Aksi hebat Sabah bagaimanapun dicacatkan dengan layangan kad merah ke atas pemain pertahanan, Shahril Faizal diminit ke 77 selepas mengutip kad kuning kedua dalam perlawanan itu. Walaupun bermain 10 pemain, Sabah kebal menyerap serangan pasukan lawan hingga ke wisel penamat untuk menang dengan jaringan 4-2.

Kemenangan ini bagaimanapun tidak mengubah kedudukan Sabah dalam carta liga di tangga ke 7 selepas dua lagi pesaing terdekat KL Pos dan PDRM masing-masing menang untuk mengatasi Sabah menerusi perbezaan jurang gol.

Sabah kini mengutip 18 mata hasil dari 5 kemenangan, 3 seri dan 5 kekalahan. Sabah akan menentang pendahulu liga, Sime Darby dalam perlawanan seterusnya pada 26 April di Stadium Likas.

-sabahawkians.blogspot.com-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...