20 Dis 2013

Hendrik Helmke - Mengapa bukan Sabah

Mungkin anda masih ingat lagi dengan Hendrik Helmke yang kini beraksi untuk kelab Tromsø di Norway. Lebih menarik, kelab yang diwakili oleh Hendrik ini adalah salah satu pasukan yang bermain dalam kejuaraan Liga Eropah musim 2013/2014. Mungkin anda mahu tahu apa sebenarnya cerita disebalik pemergian Hendrik dari skuad Sabah selepas tamat musim 2012.
 

FFT: Anda meninggalkan kelab itu selepas bermain hanya untuk masa yang singkat. Apa yang berlaku?

Hendrik: Saya sebenarnya diminta untuk memperbaharui kontrak saya selepas hanya dua bulan bermain untuk Sabah FA kerana pegawai-pegawai sangat tertarik dengan prestasi saya. Mereka juga menjadikan saya kapten selepas hanya sebulan dan itu adalah satu penghargaan besar bagi saya. Saya benar-benar suka bermain untuk kelab itu, tetapi malangnya kami mengalami banyak kecederaan dan tidak dapat bermain dengan barisan terkuat kami. Ini menyebabkan kami mengalami beberapa siri kekalahan dalam perlawanan yang penting dan telah diturunkan pada akhir musim, yang merupakan sebab utama saya pergi. Terdapat juga beberapa perkara tidak profesional berlaku di dalam kelab yang saya tidak suka sama sekali, dan ia membuat keputusan saya untuk meninggalkan lebih mudah untuk diambil. Saya mempunyai beberapa tawaran dari kelab-kelab yang lebih besar di Malaysia selepas itu, tetapi saya mempunyai keinginan tinggi untuk berjaya di Eropah dan untuk menunjukkan kepada orang yang tidak percaya pada saya tentang kemampuan diri saya.

-Hendrik Helmke bercakap mengenai sebab beliau meninggalkan Sabah FA selepas musim 2012 dalam temubual bersama  FourFourTwo Malaysia.

Dialihbahasa dari Majalah FourFourTwo.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...