20 Nov 2012

Senarai pemain hampir lengkap

Kota Kinabalu: Pemain import baru, Rhys David Weston mengetuai pemain-pemain Liga-M Sabah untuk sirkit larian pantas pada hari pertama sesi latihan pra-musim mereka di trek jogging Tun Fuad di Bukit Padang Park pada pagi Isnin.

Dua import asing, seorang dari Perancis dan satu lagi dari Nigeria yang sedang mencari tempat dalam pasukan juga muncul bersama-sama dengan tiga pemain Semenanjung yang telah ditandatangani.

Semua pemain berjaya melengkapkan larian dalam masa yang ditetapkan dengan Rhys dan Sabri Sahar mendahului, hasil kecergasan unggul mereka.

Walau bagaimanapun, rancangan awal David McCreery mengadakan sesi latihan pada sebelah petang untuk mengukur kebolehan pemain import di Kompleks Sukan Likas tergendala disebabkan hujan lebat.

Sabah kini masih mencari penyerang untuk mengisi satu lagi bagi kuota import asing selepas empat penyerang yang sebelum ini datang ke sini minggu lepas telah berlepas pulang selepas gagal menarik perhatian jurulatih.

Sementara itu, Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah, Datuk Lawrence Gimbang berkata mereka telah hampir mengenal pasti 25 pemain untuk musim depan.

"Sudah tentu masih ada perubahan kecil pada saat-saat akhir tetapi kita sudah hampir selesai untuk senarai nama melainkan jika ada sesuatu yang istimewa."

Gimbang juga berkata bahawa majlis menandatangani perjanjian rasmi diharap akan dilaksanakan di hadapan Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman yang juga Presiden Sabah FA.

Difahamkan, di kalangan mereka adalah bekas pemain pertahanan negeri yang membuat kemunculan semula dalam pasukan termasuk beberapa lagi bekas pemain Piala Presiden.

Pihak pengurusan juga telah mengesahkan pengambilan enam pemain dari pasukan lain dan mereka termasuk pemain tengah berusia 27 tahun, Fazilidin Khalid yang bermain untuk Selangor musim lalu, bekas penyerang Harimau Muda A, Ahmad Aminuddin Shahrudin yang kali terakhir bermain untuk Felda dan seorang lagi penyerang dari T- Team, Khairul Izwan Khalid.

Tiga pemain lain, dengan seorang pemain 'leftback' dan dua penjaga gol hanya akan melaporkan diri pada 1 Disember memandangkan kontrak semasa mereka hanya berakhir pada akhir bulan.

Sumber berita:
Daily Express - 20/11/12

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...